Recension av Biosilk Silk Therapy!

Jag har ju beställt en produkt jag länge varit nyfiken på: Farouk Biosilk Silk Therapy! Alltså droppar innehållande b.la. silke som vårdar håret. Priset ligger på 160-200 kronor.

Som tidigare nämnts har den flera gånger av Allures läsare fått en utmärkelse bästa produkt mot frissigt hår. Nu har jag hunnit testa denna prisade produkt ett tag och tänkte ge den ett utlåtande.

För det första är konsistensen väldigt lättflytande. Jag tycker den är en aning svårdoserad. "Några droppar" ska man ta enligt instruktionen, men jag har relativt tjockt axellångt hår och tycker jag behöver kräma på ganska rejält för att känna att dropparna överhuvudtaget finns där.

Sedan anser jag inte att håret ser särskilt glansigt ut efter appliceringen och det kanske inte heller är syftet. Men jag tycker en skönjbar glansighet är trevligt, därför är jag således en aning besviken...

Produkten medför dock att håret känns ganska "trevligt" efter applicering. Men absolut bäst resultat får jag om jag krämar på med massor av droppar (läs; överdoserar) på kvällen och masserar in i både min torra hårbotten och i håret. Om jag då på morgonen som vanligt tvättar håret, kan jag lova att iallafall mitt hår blir glansigt och känns jätteslätt, det är en ren fröjd att gå och klappa sig själv på huvudet ;-)

I mitt fall fungerar denna produkt alltså bättre som inpackning än som leave in-produkt. Eftersom syftet med produkten är att den ska fungera som leave in-produkt ger jag den "bara" 3/5 i betyg, men som nattinpackning får den 5/5 eftersom den vårdar både hår och hårbotten tioppenbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0