Det ultimata solskyddet för ansiktet?!

Jag har lite knasig hud, som gärna slår bakut då det blir varmar ute...och som lätt täpps till att feta, oljiga solkrämer...Nu börjar det ju bli varmare ute och jag letar därför bra solkrämer som inte täpper till!

Jag är ju intresserad av Vichy (deras barnsolskydd i sprayform fick högsta betyg i ett test i fjol)  och solsprayer ifrån Nivea och Eucerin fungerade hyfsat förra sommaren. Men jag hittade ett solkit på lookfantastic med solkräm och läppskydd ifrån M.D Formulations för drygt 200 SEK. Onekligen ett bra pris eftersom bara läppskyddet här i Sverige annars tydligen går lös på ca 150 kr...Eftersom jag också skulle behöva ett nytt läppbalsam är detta högintressant för mig. Någon som testat detta solskydd och läppbalsam ifrån M.D formulations och vet om det är värt ca 200 kr?


Kommentarer
Postat av: Beauty by Tanci

HEj hej! JAg vet ju inte vilken hy du har..men det bästa solskyddet för ansiktet som jag någonsin har provat är Dermalogicas Oil free matte block :)

E lite dyrt men finns billigt på jerseubeautycompany

2009-05-27 @ 10:54:01
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Postat av: Mrsmodesty



Å, den måste kollas in!

2009-05-27 @ 13:01:21
Postat av: Jean

MD Formulations skydd är ganska bra, men har en stor nackdel och det är att skyddet blir oerhört oljigt på huden.



Sedan tycker väl jag att spf 30 är i ynkligaste laget om man vill skydda huden.

Ska du bara vara ute och göra ärenden funkar det bra, men många vill ju utan förbehåll, vara en dag på stranden och då håller det i ca 40 minuter sedan tar det in UV-ljus, vilket nästan alla spf 30 gör.



MVH

Jean

2009-05-28 @ 17:13:11
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: mrsmodesty



Vad har du för tips på för märken och så, Jean? Oljigt låter inte bra, det är detta jag vill slippa...



Kollade Dermalogicas solkräm er, men de har ju ockskå bara upp till SPF 20 (iaf på jerseybeauty).



Idag köpte jag Eucerins cariant med SPF 50+ till barnen, jag får väl spraya på mig själv lite också om jag inte hinner få tag på annat. Det ska bli 30 grader och gassande sol i helgen...Jag har inget behov av att få särskilt mkt färg så jag har inget emot SPF 50 och uppåt...

2009-05-28 @ 18:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0