Serum för ödlehuden!


Jag har en lite halvknepig hud som blir torr av en jättebra produkt jag använder mot akne (Duac), den krämen använder jag ungefär varannan till var tredje natt. Det innebär att jag måste använda produkter mot torr hud för att inte ha torra flagor i asniktet, fast då blir min hud för fet eftersom den egentligen är fet i grunden och slår bakut av för feta krämer. Kortfattat: Smörjer jag in min torra hud glänser den som en säl efter någon timme, smörjer jag inte in mig med en tillräckligt fet kräm ser jag ut som en torr ödla.

Jag har testat allt med "fukt" i också, men det är för tamt för min stackars hud. Även Propyless är för tamt.

För några månader sedan upptäckte jag dock botemedlet mot detta problem. Tyvärr ett relatigvt dyrt sådan: Serum! Nu börjat mitt serum ifrån Phyris (det köpte jag okristligt billigt på en REA) ta slut och jag letar därör förtvivlat efter ett nytt serum i rimlig prisklass.

De serum jag är intresserad av är dels Elizabet Ardens omtalade "godmorgon"-serum, men det tycker jag känns för dyrt, 400 kr för 15 ml. Ett annat serum jag tycker verkar vara bra är Biotherms Aquasource Superserum, det innehåller 30 ml och verkar gå att köpa på nätet för 350 kr (fast då tillkommer frakt förstås) på Kicks kostar det dock närmare 500 kr har jag för mig...

Det trista är att jag behöver en massa nya kläder också då jag ska jobba i april-maj och måste se proper ut, så det här med serum kanske får vänta ändå...har hittat en massa fint ifrån Mexx och de plaggen är ju inte precis billiga...å andra sidan kan jag knappast se proper ut om jag ser ödlelik ut i ansiktet ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0