Rengöra nunan!

Igår sprang jag in på apoteket på vägen hem ifrån universitetet. Eftersom apoteket är den butik med hudvård som ligger närmast universitetet (där jag känner mig som en inventarie) köper jag massor med hud- och kroppsvård där numera. Kan meddela att utbudet dessbättre dessutom förbättras för varje månad! Igår var jag väldigt intresserad av att prova någonting i Vichys sortiment (det är ju ett rätt omtalat märke jag aldrig testat). Jag har dock hittat en favorit gällande ansiktsrengöring som jag kanske skrivit om förut och den köpte jag istället då den är betydligt billigare. Det handlar alltså om Neutrogenas "Wash and mask". Denna produkt är så mycket som en kombinerad ler mask och ansiktsrengöring. När man rengör ansiktet blandar man den med lite vatten (jag är oekonomisk och struntar i det momentet) och tvättar med den på samma sätt som med en vanlig tvål. Den löddrar ingenting, men huden känns så otroligt mjuk och len efteråt. Den har en svag mintdoft, så huden känns dessutom otroligt "fräsch". Har man en lite fet/halvfet hudtyp anser jag att detta är en perfekt produkt.

En gång i veckan kan man smörja in ett tjockare lager med den och använda den som en lermask, men inte en obehagligt stel mask, utan krämig sådan.

Kostar runt 65 kr på apoteket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0