Budget foundation!


Sist jag var på H&M chansade jag och köpte H&Ms foundation av märket "H&M" för ynka 50 kr. Jag har blandade erfarenheter av H&Ms eget sminkmärke och efter viss research på nätet insåg jag att antingen hatar man eller så älskar man den här produkten. Tydligen anses den både vara för täckande och för lite täckande, vissa lär också få finnar av stearinet den innehåller.

Mig passar den dock väldigt bra och med Chanels la blanc under blir den definitivt helt perfekt. Den är förpackad i smidig (men ful) plasttub doftar inget särskilt tycker jag och känns tunn på huden. Jag upplever den inte alls som otäckt stram som vissa skrivit att den är, men samtidigt är den täckande, utan att vara pudrig, däremot fixerar jag denna foundation med puder efteråt. Kanske beror det på hudtyp? Jag har väldigt mjuk och tendens till lite fet hud. Sedan tror jag kanske inte man ska vräka på denna produkt, vilket kanske H&ms främsta sminkmålgrupp fjortisar tenderar att göra... (är jag fördomsfull nu?).

Den här produkten får faktiskt 4/5 "poäng" av mig. Som alla andra billiga foundations sitter den inte så perfekt precis hela dagen, men på mig sitter den faktiskt riktigt bra och med tanke på priset är det ett riktigt kap om den passar ens hud! Ingen festprodukt kanske, men väl en bra vardagsprodukt!(för oss som inte har fest varje dag ;-)).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0