Leave in till håret!


Ja, vad skall man ha för leave-in i håret egentligen?


Nu har jag i alla fall  lagt in en beställning på Sebastians potion 9. Det är en hårkur med massor av oljor som man skall lämna i håret över dagen/natten. Effekten kvarstår under ungefär tre hårtvättar, men man kan använda den dagligen! Nu är mitt hår väldigt torrt efter allt plattande, så trots att jag nyligen klippt mig kände jag att jag vill dundervårda håret med denna produkt i sommar. Annars är TiGis After Party en favorit (fast den är mindre vårdande misstänker jag).

Nåväl. När jag klickade runt på Lookfantastic upptäckte jag dock denna intressanta produkt:



Lookfantastic har den fått toppomdömen. Det är tydligen en leave in-produkt som innehåller  ett unikt ämne som verkar uppbyggande på håret eftersom det frigörs vid värme, tränger in i ytskiktet och lagar det torra och fnöskiga inuti hårstrået! Man ska tydligen massera in det i håret före föning och föna, sedan eventuellt platta det. Enligt omdömena skall håret bli underbart mjukt, glänsande och stärkt, vilket ju låter toppen!

Oj vad det kliade i klickfingret när jag läste om denna produkt, men det blev inget köp då jag tänkte minska på värmeverktygen under denna sommar. Men det blir kanske ett köp i höst...








Kommentarer
Postat av: SaintBella

Jag är mycket skeptisk till produkter som sägs laga ett skadat hår. Håret är dött, man kan inte återväcka de döda. Troligtvis är det bara silikoner och mineraloljor som lägger sig på håret och får det att se fint ut, men inte vårdar nämnvärt på något sätt.

Bra är dock att det skyddar mot värme, men att det lagar håret är nog tyvärr bara BS.

2009-06-23 @ 13:23:49
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: Mrsmodesty



Jag tror absolut inte att man kan reparera håret utifrån, men om man kan limma ihop det tillfälligt är jag inte främmande för det :-) Jag tycker potion 9 är jättebra till mitt hår, det gör det verkligen gläsande, men jag är medveten om att det är fejk :-)

2009-07-02 @ 20:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0