Gratis peeling!!

Jag gillar att snåla vara ekonomisk och tänker därför börja med att samla lite gratistips på bloggen.

Jag börjar med ett tips på en sockerscrub Ole Henriksen själv använder (något märkligt att de här superrika experterna ofta använder sig av gratismetoder??) Nåja. Man tar helt enkelt en skvätt sesamolja och blandar med en liten del farinsocker. Jag brukar ta runt en matsked sesamolja och ungefär en tesked sesamolja till ansiktet. Sedan masserar jag försiktigt in det hela och sköljer av med ljummet vatten. Eftersom oljan är väldigt återfuktande blir ansiktet osannolikt lent av denna "kur", den är dessutom väldigt väldoftande!

Givetvis kan denna peeling också användas för att skrubba hela kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0