TiGi schampoo recension!


Jag har testat ett nytt schampoo som jag också tänkte recensera! Det heter:
TIGI Bed Head Superstar Shampoo och finns i två varianter, jag har den fär färgat hår! För det första är förpackningen bedårande söt/snygg anser jag (rosaglänsande!) För det andra doftar schampoot underbart av solmogna jordgubbar, det är en ren fröjd att massera in det i håret! Men eftersom schampoot är sulfatfritt (sulfat skall enligt vissa torka ut hår och hårbotten) löddrar det inte vid första hårtvätten, utan man bör tvätta håret två gånger efter varandra, eftersom schampoot börjar löddra vid den andra schamponeringen!

Resultatet av hårtvätten blir ett mjukt och lent, svagt jordgubbsdiftande hår och jag behövde inte balsam efteråt (är tydligen ett vanligt fenomen vid sulfatfria schampoon) men jag är naturligtvis sugen på att testa det tillhörande balsamet också :-)



Betyget blir definitivt 5/5.


Kommentarer
Postat av: Tina

sv: Tack så mycket. :D

2009-07-02 @ 21:41:20
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha ja jag kan förstå att det inte alltid är lätt att hitta tid att ta hand om sig själv som småbarnsmamma. Men du kanske kan passa på den dagen i veckan du tvättar sängkläderna tex. ;)

2009-07-07 @ 14:05:21
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0