Hårinpackning recension i sommartorkan!


Åh, vilken bloggtorka det är här, får ju skämmas *suck*. Men tyvärr är det ju så att jag älskar att vara ute och bada, sola, grilla och annat, dessutom blir det inte så mycket sminkat när det är 31 grader varmt (det smälter ju bort!!) så jag mest bara njuter av ledigheten. Men något inlägg då och då ska jag kunna lägga in fastän det är sommar tycker jag :-) Jag har ju testat en hel del saker på sistone!

Nåja. En produkt jag provat är iallafall denna:



Det är alltså en lyxhårinpackning för färgat hår ifrån Schwartzkopf Seah hairspa-serie ! Min frisör rekommenderade den till mig och jag som gillar att testa hårvårdsprodukter beställde hem en sådan.

Jag hade läst att den skall dofta underbart och göra underverk med håret, så jag förväntade mig en ny favoritprodukt. Min favoritinpackning är efter 15 år fortfarande Kerastase Masque intense!!! (och då har jag testat många andra inpacningar också).

Som du säkert gissat dig till blev detta ingen favoritprodukt alls! Det positiva med produkten är att den har en otroligt krämig konsistens och att designen på burken, samt även själva inpackningen faktiskt är vacker med sin rosaskimrande look. Den ser onekligen lyxigt ut!

Det negativa är dock för det första att jag inte alls gillar doften särskilt mycket. Den doftar relativt kraftigt och lite "märkligt"(hittar ingen bättre beskrivning). För det andra anser jag att den ger ett sämre resultat än t.ex. Kerastases inpackningar, fastän den kostar väldigt mycket pengar (runt 300 kr i en svensk salong). Håret känns inte alls särskilt silkigt eller lent efter att jag sköljt ur den :-(

Nu skall jag dock framhärda att jag ju inte använt schampoot och balsamet i samma serie före jag lade inpackningen, fast det anser jag inte heller ska behövas. Man skall kunna blanda serier hur man vill!

Nä, den här inpackningen får bara betyg 3/5 av mig. Den är ytterst medioker och ändå dyr!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0