Trött på Kicks!


Jag tycker förvisso att Kicks är himmelriket vad gäller sminkinköp då ju stället flödar av märken och personal, men i helgen blev jag så trött att jag övervägde att klippa Kicks klubbkort och övergå till Åhléns istället!

Nu till saken. Var på riktigt gott humör och anlände tidigt till Kicksbutiken, där jag strosade runt med 3-4 andra personer, jag försökte hitta ett läppstift. Först botaniserade jag kanske i 20 minuter bland alla märken som finns, sedan började jag se mig om efter hjälp. Två expediter var upptagna med varsin kund och en tjej stod i kassan och såg uttråkad ut, varpå jag trippade dit och sa "Ursäkta kan du hjälpa mig, eller"?

Då börjar expedittjejen flacka med blicken och se allmänt skakig ut, därefter hummar hon "Näää...jag måste, stå här...här i kassan och sköta den...men....men alltså...det ska finnas tjejer där ute..."

Jaha, jag blir lite förvånad över att en kassaapparat kan behöva omhuldas så, men trippar iväg och glider runt mellan sminkställningarna ett tag och spanar in expediterna, men de är ju upptagna. Då smälls plötsligt en dörr upp och en äldre dam stegar bestämt ut, jag säger "Hej, kan du..." men får ingen reaktion, utan hon smattrar förbi mig och dyker ned i en låda som ska packas upp.

Jag går då fram till hennes och säger "Hej...du jobbar här va...."

Damen tittar då upp med möööööörk blick och fräser "Ja!?"

Jag ler blidkande mot Tant Arg och säger "Jo, det är så här, att jag ska på fest imorgon (ser jätteglad ut) och undrar om du skulle kunna tipsa mig om ett fint läppstift som skulle passa mig"

Tant arg tittar då på mig snabbt och utbrister ilsket "Näe, inte på rak arm"

??? Inte på rak arm? Jag undrar i mitt stilla sinne vad sjutton det betyder. Det är inte direkt så att jag kräver att hon ska spotta ur sig förslag direkt, men visst, det hela får gärna avklaras inom den närmaste halvtimman åtminstone.

Antagligen ser jag då lite paff ut för plötsligt verkar Tant Arg få ett sting av dåligt samvete i ögonen och stegar fram till närmaste läppstiftshylla, som finns på IsaDoras monter. Hon grabbar tag i två läppstift, studerar dem ingående, provar sedan snabbt på handen och suckar medan visar resultatet "Njaaaaa, kanske de här då", klämmer hon sedan ur sig med klagande röst och låter faktiskt inte längre arg, mest uttråkad "Annars vet jag faktiskt inte". Jag tittar på hennes hand. Läppstiften har någon frostig ljusrosa färg och ser exakt likadana ut som de hon själv har på läpparna, men jag kan absolut inte se att de är smickrande varken på henne eller på mig, men av alla de hundratals läppstigt denna Kicksbutik måste ha i sin ägo, kan Tant Arg/Uttråkad alltså erbjuda mig TVÅ stycken, ifrån IsaDora. Ser jag väldigt konstigt ut eller något, eftersom inga läppstigt verkar passa mig?

Jag ursäktade mig med att jag behövde betänktetid gällande hennes förslag och låtsades studera dem ingående, innan jag smet ut ur butiken.

Efter Kicksbesöket gick jag först till ett mindre parfymeri (det enda lilla parfymeri som finns här) men där hittade jag inte heller något som passade mig, däremot fick jag otroligt bra hjälp, därför köpte jag en liten sak där bara som "Tack-för-hjälpen-jag-vill-stödja-er-serviceminded-verksamhet", nämligen "Shiseidos blotting papers" (jättebra alternativ för er som lätt får blank näsa, det är papper med lera som suger bort det blandka utan att förstöra sminker) De är ganska dyra, men är å andra sidan större än tex Bosy shops variant.

På Åhlens fick jag lika bra bemötande och hittade ett läppstigt ifrån Clinique och fick en pratstunt med en blond tjej som jag handlat av förut och som är jättegullig.

Efter dagens shoppingtur funderade jag allvarligt på att sluta handla på Kicks och istället börja köpa allt smink på Åhléns. Vad har jag att förlora på det liksom? Här i stan (Umeå) har de lika bra utbud som Kicks, trevligare personal och bättre poängsystem tror jag, eftersom jag också handlar annat på Åhléns kommer jag ju också snabbare att få checkar.

Men vad trist, för jag gillar ju Kicks som "idé"!

Men deras service "suger" här som en tonåring skulle uttryckt det.







Kommentarer
Postat av: Tina

svar: Tack för tipset om Bio +! Ska absolut kolla in det om inte Loreals hjälper.



Herregud! Ja om personalen i "min" Kicksbutik betedde sig sådär skulle jag lätt sluta handla där. Vilket sätt! :0/

2009-01-18 @ 22:01:00
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilket tråkigt bemötande du fick!

2009-01-19 @ 07:16:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Rocketqueen

Det är ju helt fantastiskt! För jag tror aldrig att jag träffat på en ur personalen på Kicks som verkligen har känsla för kundservice, snarare tvärtom! Man får se det som ett privilegium om man kan få handla något där. Helt otroligt!

2009-01-21 @ 07:56:59
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åh, jag skulle älska att få jobba i en sminkaffär och hjälpa kunder med färger och härliga krämer! Att de inte fattar vilket härligt jobb de har! Synd!

2009-01-25 @ 21:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0