Perfekt läppgunk!?


Liulltjejen vill för närvarande inte umgås med sin gamla mamma, så jag passar istället på att slänga in lite information om vad som eventuellt ska göra mina läppar vackra på lördag!

Jag har letat ett läppstift som är perfekt hallonrosa, men tyvärr har jag inte hittat något i de billigare prisklasserna, fast jag vet att både Lumene och andra märken har haft det! Har eftersökt något som helst också är icke-heltäckande, vilket brukar svårt att få tag på hos budgetmärkena.

Däremot hittade jag ett dyrare som jag testat och antagligen kommer bära på lördag, fast jag inte är 100% nöjd.

Läppstiftet heter "Raspberry pop" och kommer ifrån Estee Lauder. Det enda felet med detta stift tycker jag är att det inte drar tillräckligt mot blått för att passa mig perfekt, dessutom är det så oerhört skirt att hållfastheten inte är så bra. Det positiva med stiftet är dock att det är just skirt och "krispigt" , det är egentligen mer som ett läppglans, än ett täckande stift. Läpparna ser oerhört fuktiga och lena ut med detta stift och de "mår bra" av det! Doften är jag dock mer tveksam till. Det doftar medelstarkt av "tantparfym" och jag tror parfymen medför att det sticker lite på läpparna vid appliceringen.

Trots nackdelarna med stiftet är jag dock smått förälskad, just för att det är så skönt på munnen! Sedan ser jag ju inte helt tokig ut i det, vilket ju är positivt, även om jag varit klart snyggare om det haft en kallare underton :-)


Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Åh, slurp! Mums! Dregel...

2009-01-12 @ 10:38:44
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hej!

Du har kommit igång ser jag. Kul.

Jag jobbar på en skola som adminsitratör men slutar på fredag. Då inte av eget val.

Lycka till med bloggandet!

KRAM

2009-01-12 @ 10:45:57
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Vad kul att du nu har en blogg:)! Lycka till! Kram

2009-01-12 @ 11:36:35
URL: http://www.hannahsthlm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0