Fantastisk festbas!

(Lika bra att ösa på med inlägg då jag har tid :-))


Man kan givetvis använda den här primern till vardags också, men det tänker inte jag göra. Basen som alltså är en primer som ska förminska porer m.m. och utjämna huden, heter "Le Blanc" och märket är Chanel. Tyvärr är den hutlöst dyr, men ska man på "festernas fest" och t ex haft problemhud tycker jag man kan unna sig den.

Basen är vit och smått kemiskt doftande. Den finns tydligen i två varianter, men min heter "sheer illuminating base" och den är mer täckande än den andra varianten, tror jag (och eventuellt mindre skimrande)

Jag tycker att hudtonen blir väldigt fin med denna produkt, men man ska nog vara blek i grunden för att inte känna sig för blek. Öser man på för mycket ser man spöklik ut, så man får ta det lugnt. Idén är att man har en foundation ovanpå denna produkt för att få en "perfekt hud" och med en bra foundation tycker jag åtminstone man kommer närmare den där "perfekta huden".

Har inte bestämt mig för om jag ska testa Make up stores heltäckande foundation eller använda min vanliga ifrån Estee Lauder ovanpå denna produkt, vi får se :-)

Detta är iallafall en produkt jag helt klart kan rekommendera för den med kosing över och lite ojämn hudton pga forna småplitor etc!


Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Bra Modestie, bara ös på! ;D Gud, jag har faktiskt inte testat Le Blanc. Men jag blir ju onekligen sugen!

2009-01-12 @ 13:12:58
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Rocketqueen

Förresten, vad innehåller den?

2009-01-12 @ 13:13:23
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Modestie



Hm, dumma jag har förstås slängt förpackningen och på flaskan avslöjas inget i innehållsväg :-/ Men jag hade sparat "instruktionsbladet" och på det står det att den b.la. innehåller trollhasselextrakt, glimmermineral samt kiselpuder och lakritsextrakt...skulle tro att den också innehåller silikon, det känns så :-)

2009-01-12 @ 13:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0