Diskmedel som skönhetsmedel!?


Idag har jag varit en duktig housewife och "dansat" ut julen och förberett inför lördagens champagenmottagning då huset ska inspekteras av diverse människor. Har försökt piffa till städningen med musik, men nja....så jättekul blev det ändå inte....

Har ni "husmödrar" förresten noterat att det numera finns ett diskmedel som heter "Yes Clean&Care". Annonsen till detta kombinerade disk- och skönhetsmedel fick mig att se rött, det står i den bla "skäm bort dina händer, ta hand om disken" och konsumenten informeras vidare om att det är på händerna de första ålderstecknen på en kvinna avslöjas. Själva produkten lanseras alltså som någonslags kombination mellan diskmedel och manikyrbad! Det ultimata produkten för den perfekta husfrun, stå vid diskbänken och jobba samtidigt som du får för evigt unga, vackra frökenfingrar! Typiskt också att "produktinformationen" helt klart har kvinnor som målgrupp!

Bah! Bojkott eller hur!?

Tacka vet jag latexhandskar då man diskar och städar, manikyrbadet kan väl vänta, det behöver man inte sköta bland smutsiga tallrikar och bestick!

Nu, på med latexhandskarna och städa vidare :-D

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag har alltid handskar på mig när jag diskar och städar. Kommer inte heller att köpa den Yes-produkten :-)

2009-01-13 @ 20:52:19
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: annabanan

SV: Trots mitt 16 cm avstånd är jag missnöjd med torrschampot. Visserligen fungerar det, men det luktar jätteilla. Typ medelålders överparfymerad man. Blä.

2009-01-13 @ 21:20:05
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: mrsmodesty



Å, fy sjutton! Vad onödigt att de sönderparfymerar en i övrigt bra produkt! Trist!

2009-01-13 @ 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0