Tramsigt om kosmetika!

Hudexperten Marie Lodén tycker i en artikel (http://dn.se/nyheter/sverige/studier-om-kosmetika-mest-trams-1.653462) apropå sin bok, att det behövs en universitetsutbildning i kosmetik och det håller jag med om. Egentligen är det märkligt att man får fortsätta marknadsföra krämer och smink med argument som är rent kvacksalveri (att krämer exempelvis innehåller undergörande kemiska saker med omöjliga namn, såsom "polyfibrelastine-sackarid-aniage-magic-molekyler" samt annat trams) . Att man inte ingriper mot detta visar kanske på kosemtikans låga status. Det här med vetenskap är inte så jätteviktigt då det gäller att förhindra vidskepelse och folktro gällande kosmetiska produkter! Att medelålders kvinnor i jakt på ungdomlighet slänger ut 1000 kr för en "högttechkräm" är ju bara bra gällande att hålla det kommersiella maskineriet välsmort!

Nu är jag kanske inte den mest återhållsamma konsumenten då det kommer till kosmetik, men då det kommer till allt för ovetenskapliga påståenden som hävdar sina vetenskapliga belägg, blir jag putt och vägrar köpa, vilket jag tycker att alla borde göra!


Kommentarer
Postat av: Fittan Fes

Var det DU som dödade Hello Kitty??

Kolla själv på;

www.fittanfes.com

2009-02-24 @ 13:45:25
URL: http://www.fittanfes.com
Postat av: Anonym

Nu är det "ta 4 betala för 3" samt fri frakt i bloppisen!



http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/min-bloppis.html



Kramar

2009-02-24 @ 15:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0