Progidy foundation....



Nu har jag använt denna lyxfoundation ifrån Helena Rubinstein och jag måste tyvärr informera om att jag tycker Rubinsteins foundation spectacular är betydligt bättre.

Denna variant kändes för fet för mig, åtminstone sommartid. Nu är den förvisso utvecklad för mogen hud, vilket kan förklara varför den kändes något fet. Den är också krämig till sin konsistens.

Enligt bruksanvisningen skall den ge ansiktet lyster och släta ut fina linjer. Det enda positiva jag kan se är dock att den känns otroligt skön på huden just när man applicerar den. Men jag tycker inte den täcker särskilt bra och den ser lite flottigt ut på min hud! (fel slags lyster alltså).

Eftersom den kostar en hel del pengar anser jag att den bara får ett G- i "betyg". I mina ögon håller den inte ens måttet vad gäller vardagsprodukt. Dock kan jag inte uttala mig om den fungerar åldersförebyggande, vilket den tydligen också skall göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0