Det här med prenumerationsgåvor...vilken bluff!

Det är säkert många som märkt att tidningar som Glamour, Damernas Värld och dylikt. börjat ha de mest "fantastiska" prenumerationsgåvor. Ofta får man en liten burk lyxig creme eller fint sminkset om man tecknar en prenumeration.

Ända sedan förra sommaren har jag dock anat ugglor i mossen angående dessa produkter. Det började med att Glamour skickade mig en duo med Matrixprodukter och jag noterade att det var klumpigt felstavat bak på flaskorna. Kände inte direkt som något man skulle sälja i butik, även om schampoot var bra innehållsmässigt.

Sedan har jag läst kritik om att en viss tidning som skickat ut Face gel eyeliner, sänt eyeliners som varit snustorra och oanvändbara.

Häromdagen fick jag ånyo ett set med prenumerationssmink ifrån ACO och jag tittade då noga på produkterna och upptäckte att läppglanset hade ett utgångsdatum som med råge passerats! Eftersom läppglans innehåller fett som härsknar och blir rinnigt då det är för gammalt (särskilt om det förvarats i värme) känns det inte alls roligt.

Samtidigt är jag glad att jag fått bekräftat att dessa fantastiska gåvor bara är lurendrejeri. För det första tar den utlovade gåvan ofta slut (jag fick t ex inte ett body butter som de lovat, utan ACO-smink, viss skillnad). Man kan alltså få i princip vad som helst. För det andra köper tidningarna för en billig penning sannolikt in varor som är felaktiga eller för gamla, vilka de sedan uppger är värda flera hundra kronor!

Nu vet jag att detta bara är "gåvor" och att när det gäller gåvor får man väl ta emot vad som helst(?) men jag vill ändå varna för att enbart på grund av "lyxiga" gåvor teckna prenumerationer. För gåvorna är inte så lyxiga som de verkar! (med det inte sagt att precis alla är skräp).

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har aldrig fått de premier jag blev lovad när jag tecknade prenumerationen. Gäller Glamour och Veckorevyn. När jag började prenumera på Topp hälsa fick jag dock det utlovade: ett träningsset och stegräknare.

2009-08-31 @ 09:15:13
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0