Clinique Turnaround concentrate!


Nu har jag testat ovan nämnda produkt ett tag. Hade inga höga förväntningar före jag började testa denna produkt, efersom den fått många dåliga omdömen på makeupalley. Där var det ris eller ros som gällde och sammantaget har den fått ett tämligen mediokert betyg där. Nåväl. Huvudpoängen med produkten är enligt Clinique att den skall exfoliera huden så den blir klar och får fin lyster.

Detta är alltså ett serum som är som en tunn lotion till konsistensen. Det doftneutrala serumet sjunker otroligt fort in i huden ochefterlämnar ett silkeslent resultat. Det innebär att man snabbt kan applicera efterföljande kräm (jag fortsätter med min vanliga Vichy hudkräm) Sedan går det också utmärkt att applicera foundation och/eller puder ovanpå det :-)

Produkten kan användas 1-2 gånger per dag och jag ha använt den en gån per dag.

Hur fungerar den då? Jo, på min hud fungerar den utmärkt. Huden skrubbas onekligen hela tiden omärkligt av detta serum. Fnasigheterna och knottrorna vid käklinje är som bortblåsta, men jag kan tänka mig att har man inga bekymmer med knottror eler dylikt kan produkten säkert upplevas rätt meningslös. Det gäller att man är riktigt grådaskig och knottrig för att ha riktigt stor behållning av serumet och anse sig få valuta för pengarna :-) Kan tillägga att serumet är otroligt drygt. Det är verkligen som en tunnlotion och man bhöver bara ungefär en femtioörings storlek per applicering (möjligtvis en enkrona om man är större än mig ;-))

Av mig får denna produkt MVG i betyg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0