Schampoo för knasig hårbotten!

Jag har periodvis haft problem med kliande och flagande hårbotten, men nu var det ett par år sedan sist.


För några dagar sedan uppstod dock bekymret ånyo, varpå jag la in en beställning på www. baresso.se. Det är en nätbutik jag tycker är mycket bra. Tyvärr är jag lite less på exempelvis www.hqhair.com. Min inpackning som jag beställde på www.hqhair.com, ( för en månad sedan) finns tydligen inte på lagret (som det stod på sajten) och jag väntar tålmodigt medan håret blir allt risigare...Hos www.baresso.se är vissa produkter dyrare än t.ex. på hqhair.com men man slipper vänta i flera veckor på produkterna (Baresso har alltid skickat till mig på maximalt tre dagar!) och ibland kan det ju vara värt 50-100 kr att få den servicen. Toppen då man är i akut behov av hjälp! Nåja, nog med reklam för Baresso ;-)

Det jag idag fick hem i brevlådan är jordens bästa schampoo för hårbottentrubbel! Det är ett rätt oangenämt något tjärdoftande schampoo ifrån Cutrin som heter Bio + specialschampoo. Det finns massor med varianter i den Bio + serien (b.la activeserien för jätteallvarliga problem) och även en toppenbra vätska man kan spruta i hårbotten som kurerar, samt peelingmasker och jox!

Med frakten inräknat kostar schampoot ca 150 kr ifrån Baresso, men det är det lätt värt!

Men nu är schamppot här och det är bra mot normal hårbotten och mjäll, men om jag nu har flagor på grund av torr hårbotten är det deras sensitive schampoo som gäller.

Å, vad roligt det ska bli att tvätta håret imorgon! (visst är man knasig ;-))


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag var flitig användare av bio+ förut. Var kanon! Slutade dock säljas hos min frisör och jag testade mig fram ett tag. Det som funkade för mig var head&shoulders för känslig hårbotten. Dock har jag hört mycket om balsammetoden så jag bestämde mig för att testa. Är inne på första veckan bara dock så jag kan inte utvärdera än..

2009-04-23 @ 18:19:11
Postat av: Tina

sv: Härligt att det kom fram som det skulle. :0)



Hmmm... jag har ju också problem med hårbotten till och från. Man kanske ska testa den serien.

2009-04-23 @ 18:36:01
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0